Fogyás nem elég alvás, Így segíti a fogyást az elegendő alvás - Metodic


fogyás nem elég alvás csinál súlyokat, hogy lefogy

Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre? A fogyás nem elég alvás fogyókúra vagy életmódváltó program az étrend és a testmozgás megfelelő összehangolására fekteti a hangsúlyt, pedig az alvási szokásoknak is legalább olyan fontos szerepe van az eredmények elérésében.

Egy friss, 43 ezer nő adatait elemző kutatásból az derül ki, hogy az éjszakai, mesterséges fényeknek való kitettségnek köze van az elhízáshoz.

Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?

De nem ez az első kutatás, amely az alvási szokások és a testsúly változásának kapcsolatát vizsgálja: az elmúlt években tudományos bizonyítékok százai születtek arról, hogy a rossz minőségű vagy elégtelen mennyiségű alvás nemcsak megnehezíti a fogyást, de hosszú távon elhízáshoz vezet. Azt, hogy pontosan miért és hogyan befolyásolják alvási szokásaink anyagcserénket és testsúlyunkat, három szempont — az energiaszint, a hormonműködés és a táplálkozás — révén érthetjük meg.

Természetesen a gyakorlatban e tényezők csapatban dolgoznak, de érdemes külön-külön is megvizsgálni a szerepüket.

  • Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  • Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!
  • Rossz alvás és elhízás. Van összefüggés? - HáziPatika

Fáradtan vagy kimerülten kevésbé tudjuk magunkat rávenni a sportolásra, ha pedig mégis nekiállunk, legtöbbször csak lötyögés lesz az edzésből. A kevesebb mozgás az anyagcserét is lelassítja, ami hosszú távon súlygyarapodáshoz vezet, de az alvásmegvonás persze nemcsak a sportolás, hanem a mindennapos fizikai tevékenységek tekintetében is tunyává tesz: lépcsőzés helyett a liftet használjuk, kevesebbszer állunk fel az asztaltól, vagyis amennyire csak lehet, megkíméljük magunkat a helyváltoztatástól, egyúttal a kalóriaégetéstől.

fogyás nem elég alvás lefogyhatok sprintelve

Hormonműködés Az elmúlt évek egyik legfontosabb felfedezése az alváskutatásban az alvásnak a különböző hormonok munkájára tett hatása volt. A fent említett, nemrégiben megjelent tanulmány például arra világított rá, hogy a gyakori éjszakázás és a mesterséges fényeknek való kitettség befolyásolja az alvás szabályozásáért felelős melatonin hormon szintjét, és ezáltal az alvás minőségét.

Állatkísérletekben kimutatták, hogy az összezavart melatoninszint — a rossz alvás által — növeli az étvágyat és a sóvárgást.

Aludj el gyorsan + Aludj jól 9 lépésben

Az alváshiány növeli a ghrelin hormon szintjét, míg a leptinszintet csökkenti, ezáltal nemcsak az étvágy fokozódik, de a teltségérzet eléréséhez is több ételre van szüksége a szervezetnek. És ha ez nem lenne elég: a rossz alvás miatt a pajzsmirigynek az átlagosnál nagyobb mennyiségű inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a bevitt ételt metabolizálja.

fogyás nem elég alvás fogyni a harmadik műszakban

Ez a hármas kombináció pedig esküdt ellensége azoknak, akik azon fáradoznak, hogy megszabaduljanak némi súlyfeleslegtől — írja a Psychology Today. Táplálkozás Minél több időt töltünk ébren, annál többször éhezünk meg és állunk neki csemegézni. Így, aki hajnalig fent van, vagy naponta csak órát alszik, annál az étkezések száma is magasabb lehet.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására! Origo Pedig a tudósok szerint az alvás is legalább ennyire fontos.

Tény, hogy ebben az esetben több energiát is felhasznál a szervezet, de annyit valószínűleg nem, mint amennyit a plusz egy vagy akár több fogyás nem elég alvás beviszünk. Ennek oka, hogy a szervezeted könnyen és gyorsan elérhető energiához akar jutni.

Természetesen az is közrejátszhat ezekben a döntésekben, hogy nyűgösen sokkal engedékenyebbek vagyunk magunkkal: nem kérdés, hogy megérdemeljük a jutalomfalatot, csokis keksz nélkül képtelenség túlélni ezt a szörnyű napot!

fogyás nem elég alvás hogyan lehet fogyni granola bárok

Barátkozz meg az alvással, jó lesz! Előfordul, hogy valamilyen egészségi probléma, például alvási apnoé áll az állandó kimerültség hátterében, de szerencsére már ez is hatékonyan kezelhető.

Ha nem alszol rendesen, cseszheted a fogyókúrát

Általánosságban azonban elmondható, hogy elsősorban rajtunk múlik, mennyire tudjuk kipihenni magunkat. Ehhez először is érdemes megvizsgálnihogy az alvásunk minőségével vagy mennyiségével van-e baj, másrészt tisztáznunk kell az alváshoz fűződő viszonyunkat: a rohanásról, sikerhajhászásról és versengésről szóló mindennapokban hajlamosak vagyunk az alvásra időpocsékolásként tekinteni, holott éppen a kiadós, pihentető alvás az alapja annak, hogy szellemi, érzelmi és fizikai téren is jól teljesítsünk.

  • Fogyás nem elég alvás, Alvászavar következményei | Alvászavar Álmatlanság gyógyítása
  • Így hat az alvás a fogyásra, Nem elég alvás fogyás
  • Havi 3 kilót is hízhatsz, ha így alszol - Fogyókúra | Femina

Te is és a környezeted is jobban jár, ha inkább úgy tekintesz az alvásra, mint egy rövid és hosszú távon is megtérülő befektetésre. Az átértékelés azonban nem elég: ahhoz, hogy tényleg nyugodt éjszakáid legyenek és frissen pattanj ki az ágyból, az elalvást elősegítő körülmények kialakítására és új szokások bevezetésére is szükség van. Ehhez itt és itt találsz hasznos tippeket. Oszd meg másokkal is!