Kalóriaszámlálással lehet fogyni, Szinten tartás kalóriaszámlálással


Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Életmód » Kalóriaszámolással fogynál? Ez a titok, így kell jól csinálni!

A kalóriaszámlálás az egyik legelterjedtebb fogyást célzó módszer, amely - kellő eltökéltség mellett - segíthet a súlyvesztésben. Ha szeretnéd tudni, pontosan mennyivel kellene kevesebbet enned annak érdekében, hogy megszabadulj pár kilótól, érdemes kikérni egy dietetikus tanácsát.

Illetve cikkünk segítségével te is kiszámolhatod tested hozzávetőleges alapanyagcseréjét, valamint azt is, hogy életmódod figyelembevételével mennyi energiát használsz el egy nap.

kalóriaszámlálással lehet fogyni

Számítsd ki az alapanyagcserédet! Az alapanyagcsere az az energia, melyet a szervezet nyugalmi állapotban használ el az életfunkciók - légzés, emésztés, kiválasztás - fenntartáshoz. Ekkora energiabevitelre tehát akkor is szüksége van a szervezetednek, ha aznap épp nemigen mozdulsz ki sehová.

kalóriaszámlálással lehet fogyni

Alapanyagcserédet az alábbi képletek valamelyikével tudod kiszámolni - a számításhoz az életkorra, az aktuális kalóriaszámlálással lehet fogyni és a nemre van szükség. Mennyit mozogsz? Miután kiszámoltad szervezeted alapanyagcseréjét, számításba kell venned napi aktivitásodat is.

5 HASZNOS TIPP fogyáshoz!

Amennyiben szinte soha nem sportolsz, keveset mozogsz, ülőmunkát végzel, szorozd meg a kapott értéket 1,2-vel. Ezért hízol folyton!

Fogyás kalóriaszámlálással, Fogyókúra, diéta kalóriaszámlálással

Napi kalória, amit feleslegesen viszel be Ha heti egy-két alaklommal végzel könnyebb testedzést, szorozd meg a kapott számot 1,tel. Amennyiben hetente három-öt alkalommal végzel mérsékelten megerőltető testmozgást, 1,tel, ha pedig keményebb edzést végzel heti öt-hat alkalommal, 1,tel szorozd be az eredményt.

A kemény fizikai munkát végzők esetében 1,9-cel kell szorozni az alapanyagcserét.

kalóriaszámlálással lehet fogyni